onsdag 26 januari 2011

Onsdag,

& snart har halva v gått *najs*

Lämnade grabbarna på dagis vid 11 & drog till skogs med dom 4-fota vännerna=) Vart en timmes promenad, fast det är f*n inte kul med all skare & is...man kan ju knappt gå juh *morr*





När vi kom hem vart det lite träning för dom svarta <3
Binja fick leta spår apporter & plockade alla & lämnade dom till mig *duktig tjej* måste bara träna på att hon inte ska tugga på dom...hmmm...hon har dock blivit bättre;-)
Sen vart det lite lydnad oxå, det är ganska mkt finslip, men det börjar se riktigt fint ut tycker jag...
Vi fick ju en del att träna på av Monica så det gäller att visa framgång nästa träning för henne *hehe*

Eftersom Tyson har så mkt energi så gör vi så att vi börjar varje träningspass med lite trix...han tycker det är döööö kul *ler* han lyssnar faktiskt kanon bra & han är ju så himla lättlärd *stolt* när vi leker i början så lyssnar han mkt bättre på lydnaden sen oxå
Lydnaden går framåt med stormsteg, bara han taggar ner lite så tror jag han kommer bli riktigt bra...

Nu väntar en dusch & sen jobb...

1 kommentar:

  1. zalmiak är ju bara så sjukt fin , bara jag ser han kommer tårarna , att veta att jag snart kommer få komma hem till er och bara se två viftande svansar , och inte 3 . Zalmiak är sjukt speciell för mig , han är min älskling , jag kommer föralltid komma ihåg på öland när han somnade i mitt knä osv , han är verkligen underbar , och jag kan göra vad som helst bara vi har honom kvar , jag kan betala det extra , bara vi har kvar min vackra lilla bebis , jag kan inte ens se ett liv utan den vovven , jag behöver han verkligen , jag kan göra precis vad som helst , bara jag får se han varannan helg , det är inte ofta , men när jag ser på han blir jag liksom glad , att just jag skulle hitta en hund som kan betyda så mycket , det är inte lätt att hitta en sån kärlek till ett djur . men zalmiak har en riktigt stor del av mitt hjärta , och jag känner att innerst inne , behöver jag hans närhet , visst han kanske "bara" är en hund , men han känns helt ärligt som ett barn för mig , det känns som att ta mitt eget barn ifrån mig , och det gör fruktansvärt ont , nu har jag nog fått ur mig det jag verkligen känner , jag älskar verkligen den där hunden...

    SvaraRadera