onsdag 20 april 2011

Beslutsångest...

Vet i sjutton hur jag ska lägga upp våren gällande hundträning...

Binja har alltid varit svårmotiverad, hon tycker det blir såå tråkigt & hon är skitsvår att lära in nya saker på...jag peppar henne massor, leker enormt mkt, men det hjälper inte...så fort det blir allvar är det tråkigt igen...Vissa moment sitter jätte bra, men det känns inte tillräckligt...jag tror vi måste sadla om helt faktiskt. En hund måste ju tycka att det är kul att träna, annars blir det ju inte bra anser jag...jag vill inte tvinga fram något...
Ska nog ta tag i Rally lydnaden igen som jag pratade om för ett tag sen...tror det kan passa damen bättre, jag hoppas det iaf... Hon älskar ju att spåra så det får vi fortsätta med...
Jag som hade tänkt starta apellen med henne i vår...som sagt, blir inte alltid som man har tänkt sig...
*nya tag & kämpa vidare*


Tok-fia <3

Tyson gör enorma framsteg...även han älskar att spåra, & det är sååå himla synd att jag inte får tävla honom i bruks bara...lydnaden går framåt, han behöver lite miljöträning & öva platsliggning i grupp. Annars så är det bara finslip kvar till lydnads ettan...får se när vi vågar oss ut på plan, hehe...
Ska träna mer viltspår med honom så kanske vi kan gå anlagsklass snart...tänkte även träna Binja mer på det oxå, hon älskart!!!


Mattes goding <3

Hur eller hur så försöker jag hitta något till mina hundar som dom gillar...man får va lite flexibel har jag kommit unerfund med...jag vill inte tvinga dom eller försöka få dom att tycka om att träna vissa saker bara för att jag vill träna det eller för att andra tycker att man ska träna det. Nä, nån måtta får det va... Huvudsaken för mig är att ha kul tillsammans med sin hund...

Nu är det som ska bakas till festen klart...gjorde dom sista kladdkakorna igår kväll

Mums :-p

Idag ska det handlas mm...än så länge så ligger jag med i planeringen *hehe* jag hoppas det fortsätter så, jag hatar att stressa...

I morgon ska Johan åka till Örebro, han har hittat en bil där som jag hoppas kan passa oss & så hoppas jag att dom vill byta in våran...En volvo v70 blir det i såna fall...


Grabbarna vilar upp sig så dom orkar med dagen =)
Snart dax för skogen!!!

2 kommentarer:

  1. Gillar din inställning till hunderiet...att de ska vara roligt för både hund och förare glöms bort lite i all prestige som är inom hundsporten :(
    Ha en underbar påsk!!
    kramar från oss alla

    SvaraRadera
  2. Tack, tycker det är jätte viktigt!!!
    Hoppas ni oxå har en bra påsk med mkt godis=)
    Ha en skön dag på hästryggen & njut ordentligt i solen...

    Har problem med att komentera på din blogg=(...hoppas det går snart igen...

    Kramelikram!!!

    SvaraRadera