onsdag 18 maj 2011

< spårkurs >

Oj vilken duktig sessa jag har =) Hon gick ett långt lite krångligt spår helt klockrent, är såå himla stolt över henne...sen vart det ett motivations spår där hon fick leta upp mig & till sist tränade vi på spårupptag...
Hon verkligen ääälskar att spåra...mattes fiiiina...<3


Har varit lite orolig för henne dom senaste veckorna...hon har blivit total förändrad, precis som förra våren...hon kan/vill ingenting jätte hängig & går med svansen mellan benen nästan hela tiden...dock har hon blivit glad av bus iaf...
Har laggt ner träningen i flera v eftersom ingenting funkar, ju mer jag peppar henne & lockar & leker desto mer anti blir hon...
man blir ju helt frustrerad & undrar vad som är fel...nu tror jag att lösningen är här...förra våren trodde jag det berodde på löp/skendräktighet & ev nån form av vårdepp. hade ju även problem med att hon kräktes konstant, hela sommaren & hösten, dock bara en skvätt "vatten" varje gång...
Kräkningarna upphörde sent i höstas, & nu har det börjat lite smått igen...

FÄSTINGHALSBANDET!!!

Det måste bero på det...folk får tro vad dom vill...jag lever med hunden & ser denna totala förändring så jag vet...
Saken är att hennes halsband gick sönder för ca 5 dagar sen & jag har inte köpt ngt nytt...idag va hon på G igen & när jag tränade lite linförighet mellan spårningen på kursen så va hon klockren...pigg & glad & tyckte det va skit kul=)=)=) Sen kan jag se viss hängighet ff...
Även en på kursen sa direkt att det måste bero på halsbandet...
Nu hoppas jag att hon blir helt som vanligt igen!!!

Nästan så jag tror på ödet...det fanns en mening med att hennes halsband gick sönder så vi skulle fatta...

nä, nu tar jag kväller...

Ps. jag har en blogg till nu, en blogg som jag ska skriva lite Lchf recept i...har dock inte hunnit få in ngt recept än, men det kommer   =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar