torsdag 9 juni 2011

Min nya arbetsplats...

Den 20/6 är det dax att byta avd på jobbet...
Från början va det ju så att jag skulle jobba ständig kväll på Frukt & Grönt, men det dök upp lite nya tjänster så vi fick möjlighet att välja om. Då tog jag chansen att komma ifrån ständigt kvällsjobb =) Valet stod mellan 2-skift på kolonial, då med ackord, eller 2-skift på riksfärsken, utan ackord,...
Valet föll på rixen...inget vidare att jobba i kyla, men då det är väldigt kämpigt att komma upp i ackord så valde jag det. Det sliter på kroppen ändå att jobba på lager, jag tänker inte jaga skiten ur mig oxå, hehe...
Kommer man inte upp i ackord så kommer jag tjäna 11 kr mindre i timmen än vad jag gör nu, det blir mkt pengar på en månad, så det så!!!

Jag har valt att gå ner lite i tid så jag kommer jobba 87,5 %, tror det kommer bli toppen, ett mer normalt liv än att ständigt jobba kväll...Sen slipper jag jobba söndagar oxå, ett stort + =) Däremot kommer jag ju inte va ledig mitt i v som jag har varit nu, men men, man kan ju inte få allt...
5 v kvar till sem...LÄÄÄÄÄNGTAR!!!!!

Igår tog jag mina svarta stjärnor & åkte till bruksan...Lotta & Midas kom oxå & tränade med oss =)
Binja gick riktigt bra, börjar få till det med damen =) Bara man inte kör för länge med henne, då blir hon väldigt omotiverad & speciellt nu när det är varmt...
Tyson körde jag mest kontakt övningar med, bara han kan koncentrera sig på mig så är han ju väldigt lättlärd...det gick kanon bra igår, ska åka mkt till bruksan nu & öva på just det =)
På väg hem stannade vi vid kanalen & tog en promenad...


En and mamma med sina små....


Tjing!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar