torsdag 2 juni 2011

Tävlingsdebut =)

Då var Tysons & min tävlingsdebut gjord =)
Vi gjorde ingen succè, men har skötte sig jätte bra om ni frågar mig...
Han är ju ff väldigt omogen & busig, han va väldig ofokuserad då det va mkt hundar & folk att hålla reda på, det luktade ju även Väldigt gott överallt ;-) men för ett halvår sen skulle han ha morrat & skällt på allt & typ rivit stället, haha =)

Jag såg det som träning & hade inga som helst krav, både han & jag behöver komma ut & "vänja oss".
Jag åker ju mkt till bruksan & tränar men man har ju inte så många som man tränar med tyvärr...

Resultat:

Platsliggande: 0 (han reste sig direkt jag gick men stannade på platsen, satte sig efter en stund & slutligen la han sig & låg till slutet. På ena sidan reste sig den hunden & på den andra skällde den hunden, men då låg Tyson kvar & det är jag mkt stolt över. Även om det var 0 så va han kvar på sin plats & struntade i dom andra...stort +

Tandvisning: 10
Linförighet: 5
Läggande: 0
Inkallande: 9
Ställande: 6
Apportering: 0 ( han tog den , men släppte för tidigt...kan tycka att vi kunde fått en 3:a iaf...)
Hopp: 10
Helhet: 7

Nu är det bara att träna vidare, han kommer bli bra det vet jag =D


Jag & Tyson, nr 6 från vänster

Tyson sitter...

& ligger...(nr3 från vänster)

Tandvisning

Inkallning

Ställande

I väntan på hopp

Pusssssss <3

1 kommentar: