onsdag 13 juli 2011

Klarar jag kylan på jobbet?

Ibland går det sämre & ibland lite bättre...det är olika från dag till dag... vissa dagar fryser jag galet mkt, så jag inte vet vart jag ska ta vägen...mest om händerna faktiskt...dom blir så kalla så det gör ont, värker enda upp i armarna så jag knappt orkar lyfta saker...ska det vara så här nu undrar jag? Jobba i 0-4 + grader utan att frysa ihjäl??? Nävars, fryser ihjäl gör jag väl inte, men det känns så ibland...
Jag hoppas man kan vänja sig på nåt sätt, men jag vet inte hur...har ju så mkt kläder jag bara kan & dubbla vantar...jag kan ju inte ha mer för då kan jag inte jobba & använda miniräknaren...
Nu är det iaf bara 2 arb dagar kvar, sen semester!! Ska bli så underbart =)

Skogens delikatesser =)


Idag var det bruksan med mina svarta =)
Dom har fått en varsin ny träningsleksak...

Söta va?!?
Räven är Tysons & tvättbjörnen är Binjas...dom var populära, men bollar är ff den stora favoriten ;-)

Med Tyson vart det mest lydnad, det går så himla bra nu, han vet verkligen att det är träning som gäller när vi kommer dit, han är inte alls lika styrig & nosig som han va förut *jublar*
Vi tränar även mkt lek, det absolut viktigaste är att ha kul med sin hund & leker man mkt så ger det resultat =)

Binja har varit väldigt svårmotiverad den sista tiden, även spår & uppletande som hon annars älskar har det varit lite si & så med, så idag vart det bara uppiggande & motiverande träning...
Jag la ett ca 60 m långt spår i kanten på ett fält. La godis (som jag inte gör annars) vart 10:e steg & 3 små saker som hon hittde. Hon spårade såå himla bra, lyfte inte näsan en enda gång *jippie* & man verkligen såg att hon tyckte det va skit kul...
När vi kom ner på plan fick hon ligga plats med dold förare, det har hon inte gjort förut... Hon va så superfokuserad, låg som en stenbumling utan att röra en enda fena *såå duktig*
Sen vart det bara lek med matte, dragkamp med nya leksaken, gömde bollen till henne på olika ställen så hon fick leta efter den & sen satte jag upp koner & gömde bollen under...lite hjärngympa...







Det va dagens träning...både hundar & matte är trötta & nöjda =D

Nu ska jag ta mig ett fotbad & vårda mina torra "sommarfötter"...soffan & film med pappan väntar oxå...

Höres!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar