tisdag 29 mars 2011

Både bra & dåligt...

Igår la jag årets första ordentliga spår till Binja... ca 300 m, 4 spår apporter, 2 vinklar...
Hon va såååå himla duktig, va länge sen jag såg henne så självsäker...hon låg på i linan & plockade alla apporter (dock lite tugg)...mot slutet kom en med lös hund en bit ifrån, hon stannade upp & kollade på dom (utan att skälla & bete sig *bravo*) sen tog hon upp spåret igen & avslutade jätte fint...hon snurrade ett par gånger, men överlag gick det kanoners...är en väldigt stolt matte <3

Idag skulle vi träna lite lydnad...började med att gå en ordentlig promenad med alla 3 samtidigt (brukar inte göra det...) Då dom är lite styriga fick jag härja på dom lite så dom skulle sköta sig...det räcker med så lite för att Binja ska bli låg & tycka det är tråkigt...
Tog ut henne på fältet när vi kom tillbax & skulle träna...men det gick inte alls bra...försökte liva upp henne med att kasta boll & busa, men hon är så långsint damen...hon gjorde några moment, men utan något som helst intresse så det va bara att gå in igen...jag säger bara: *TJEJER* ;-)
Nya tag i morgon...
Däremot Tyson...han va bara sååååå duktig idag...till & med "fot" gick som en dans, han har ju för sjutton inte velat lära sig det, men nu *jippie*...gjorde jätte fina ingångar...det enda som inte vill sig just nu är apporten...
Det börjar ta sig, jätte kul att träna med dom svarta nu när det äntligen släpper lite...kanske tävla så småningom ?!?

Sammanfattning från helgen:
SKITKUL!!!
En väldigt lyckad kryssning som jag kan leva länge på...härligt att det blir så lyckat när man väl kommer iväg & hittar på ngt=)

Nu ska jag sätta fart...har kommit på att jag vill möblera om lite & då ska det ske på direkten, sådetså!!! Hahahaha....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar